Wednesday 17 October 2012

AdaMu : Ahmad Adam Shukri

Kalau tanya everyone, suma kot kenal ngan Adik Ahmad Adam Shukri ni. Lagi-lagi setelah kisah adik ni dipaparkan di Malaysia Hari Ini hari tu. Dan aku yakin ramai yang menangis melihat betapa adik ini menderita sejak lahir dan dia hanya dijaga oleh ibunya sahaja. Di mana ayahnya? Ayahnya mencari nafkah untuk mengubatinya dan mencari nafkah untuk dia dan ibunya di luar Sarawak.. Siapa Adik Adam ini?


Terkini daripada Adik Adam -
From Ahmad ADAM SYUKRI SN
Biodata Adam

Nama Penuh : AHMAD ADAM SYUKRI 
Tarikh Lahir : 04 March 2012

DAN MENGALAMI KEKURANGAN OKSIGEN...PD 09/03/12 SCAN MRI ADAM MENGESAHKAN ADAM MENGALAMI KEROSAKN PADA OTAK.ADAM TERPAKSA BERGANTUNG PD MESIN SEDUT KAHAK,OKSIGEN N MNYUSU MGGUNAKAN MESIN.

Kalau ditanya kepada aku sendiri pun, belum tentu mampu menghadapi apa yang dihadapi oleh ibu Adam, Puan NORAISAH MOHAMAD MALENA. Bagaimana ibunya Adam menghadapi semua ini amat mengagumkan aku. Sesungguhnya beliau amat tabah menghadapi semua ini tatkala suami jauh dari sisi dan dia terpaksa menjaga Adam seorang diri. Aku yakin, tiada yang mampu dilakukan oleh si ibu tatkala melihat si anak berselirat dengan tiub yang membelit tubuh si anak. Apakan daya si ibu melainkan hanya mampu berdoa agar si anak sihat dan mampu bertahan dan membesar seperti anak-anak yang lain.

Secara jujur, aku tidak melihat rancangan khas yang disiarkan di MHI pada tempoh hari. Bukan kerana tidak tahu ataupun tidak suka, tetapi naluri seorang ibu yang ada pada diri seolah-olah tidak sanggup melihat penderitaan yang dihadapi oleh anak kecil berusia 7 bulan ini. Ya Allah, Kau sembuhlah penyakit anak ini. Berilah kebahagiaan dan Kau tamatlah kesedihan di keluarga ini Ya Allah.

Terkini : Adik Adam menghidapi Cirit birit dan kini berada di Hospital Sibu, Sarawak. Semalam baca paper, dalam masa terdekat adik Adam akan dibawa ke KL untuk mendapatkan rawatan di sana memandangkan peralatan di sana lebih lengkap. 

Untuk membantu meringankan beban keluarga Adik Adam, bolehlah menghulurkan bantuan kepada

161136331818( maybank)
02040007292201(cimb)

NORAISAH MOHAMAD MALENA,
LOT 432 TMN SUSUR JAMBU,
JALAN JAMBU SELATAN,
96100 SARIKEI SARAWAK

Like lah Page adik Adam di  Ahmad ADAM SYUKRI SN



No comments:

Post a Comment