Friday 9 November 2012

Konvokesyen Tabika Kemas P194 Petra Jaya

Semalam, 8 Nov ada majlis Konvokesyen untuk budak-budak tabika anjuran KEMAS. And aku hadir jugak sebab Humaira turut terlibat dalam konvo ini. Awal lagi aku bangun sebab nak bersiap. Then kejutkan Humaira. Die memang excited giler. Kitaorang dah siap awal dah. Kakak aku pun pegi juga sbab anak die turut terlibat.

Lepas siap, aku dan Humaira pergi berdua naik keta aku. Kakak aku ngan suami die.. (~yolah.. orang ada suami.. aku takde kena belajar sendiri~).. Setiap kali sampai traffic light mesti snap gambar. Ni je gambar paling cantik kata ko!!!


Wajah excited Humaira. Waa. Next year dah Primary 1.

Sampai kat Kompleks Belia & Sukan Negeri Sarawak tepat kul 7. Alih-alih majlis start around 9. Melangus aku menunggu.. (~ada ke bahasa baku Melangus??). Arghh lantak la. Bila dah mula majlis, ada la budak nasyid, pidato, ucapan ketua pelajar (smart budak tu membaca.. tapi kesian die text panjang sangat).. Ucapan wakil Kemas, Ucapan ADUN P 194 dan barulah penyampaian sijil kat budak-budak. Masa ni memamng chaos gler. Ibu-ibu & Bapak-bapak semua berpusu-pusu ke depan. Nak amek pic anak. Aku takde la nak berpusu-pusu sebab hp abes batery. Hakhak tuiii.. Ambik gambar penuh eksen je la. Layan je pic kat bawah

Mula-mula sampai. Square hat tak dapat lagi.

Ni dah ada square hate. Kecik-kecik dah pakai jubah ngan topi. Aku konvo pun pakai jubah je. Topi kotak tu takde (T__T)

Ni Pensyarah merangkap penasihat kehormat. Ho ho ho

Sapa yang cantik sapa yng manis.. Beg tu pemusnah kecantikan pic ni.

Ibu terlampau. Si baju Pink amat siot buat muka camtu.

Cukuplah.. Penat membebel. Semoga anak-anak yang terlibat dalam majlis ini akan terus berjaya dan menjadi anak yang Soleh dan Solehah. Jangan jadi anak yang toleh dan tolehah. Hahahha.. Next year aku muncul lagi sebab Danisha plak yang akan konvo.


No comments:

Post a Comment